Expertise
In de particuliere sector is Het Goeie Adres al jaren succesvol. Bovendien richt Het Goeie Adres zich met toenemend succes op zakelijke partijen. Het zakelijke segment krijgt steeds meer de overhand. De expertise van Het Goeie Adres op het gebied van bedrijfsmatig vastgoed kan goed ingepast worden in zakelijke projecten. De mogelijkheden zijn eindeloos. Het Goeie adres is flexibel en past zich graag aan.
De corebusiness is vooral gelegen in waardering van dit bedrijfsmatig vastgoed. Dit conform de NRVT richtlijnen. Als bijzonderheid heeft Het Goeie Adres een specialistische kennis in het waarderen van corporatief vastgoed.
Naast bovenstaande activiteiten kan er advies worden gegeven op basis van strategische vastgoed beslissingen, zoals (ver-)koop en/of (ver-)huur van bedrijfsmatig vastgoed of "hold-sell analyses". En wat te denken van vastgoed vraagstukken bij bedrijfsverplaatsingen. Graag staan we u te woord en helpen u bij uw vastgoed vraagstukken. Het kleinschalig bedrijf staat u bij om tot haalbare oplossingen te komen.
01. Idee- en Conceptfase
De fundering van een gebouw is vaak een heel belangrijk onderdeel bij de bouwfase. Verplaatst deze gedachte naar een vastgoedvraagstuk en pak de problematiek bij de kern aan. Pas daarna komt het ontwikkelen , implementeren en sturing van een concept dat leidt tot een toekomstige oplossing van dit vraagstuk. Heel vaak is daarna de kern, de fundering, van het probleem niet meer zichtbaar.
In deze conceptfase worden de problemen helder in kaart gebracht. Dit gebeurt door praten, overleg en nadenken over datgeen er boven water komt. Samen met de opdrachtgever komen we tot nieuwe inzichten in (on-)mogelijkheden. Pas daarna wordt er gewerkt aan oplossingen voor het vastgoed vraagstuk.
Het verkrijgen van dit inzicht is leidraad voor de conceptfase. De conceptfase is een proces die samen met de opdrachtgever wordt uitgevoerd.
Een concept geeft antwoord op vragen die moeten leiden naar oplossingen van specifieke vastgoedvraagstukken.
02. Advies en realisatie
Dit wordt samengevat in de navolgende kernbegrippen:
- Het doel is allesbepalend, de weg daarnaar toe is ondergeschikt.
- Niet alles is mogelijk, er zullen beperkingen zijn en blijf binnen vast te stellen grenzen.
- Houd het concept in oog en zorg dat de ideeën die zijn ontwikkeld op elkaar aansluiten.
- De langetermijnvisie vanuit de opdrachtgever is van belang bij het opstellen van het concept.
- Probeer de oplossing, indien mogelijk, in delen op te leveren.
- Blijf de ideeën vanuit de conceptfase in gedachte houden. Het is de richting voor de realisatie van de oplossing.
- Van belang is dat je als opdrachtgever goed begrijpt wat het belang van is van het oorspronkelijke concept. Alles is daar op gebaseerd.